...

Hallstatt és környéke

Hallstatt és környéke a legtöbbünknek a bakancslistáján áll. Nem is csoda, Hallstatt mesébe illő és szépsége minden nap több ezer látogatót vonz. Én is már egy ideje terveztem egy utat ide és tavaly ezt sikerült is megvalósítani.

Igaz, maga Hallstatt nem nagy, sőt, egy nap bőven elég a felfedezésére. A környéken viszont rengeteg más szórakozási lehetőség is található. Ezért ajánlom, hogy mindenképp töltsél el itt egy éjszakát. Másrészről a falu kora reggel és este nyugodtabb, így lehetőséged lesz felfedezni Hallstattot tömeg nélkül is.

Mi teljes mértékben kihasználtuk az itt eltöltött 2,5 napot és arra gondoltam, miért ne osztanám meg veled tippjeimet. Remélem ez a bejegyzés motiválni fog téged arra, hogy Hallstatt és környéke mielőbb ki legyen pipálva a bakancslistádon.

Hallstattba a legegyszerűbb autóval eljutni, de Bécsből egy 4 órás vonatúttal is könnyen megközelíthető. Szállást érdemes időben foglalni, ha spontánabb szeretnél lenni, lehet már nem fogsz árban kedvező szálláshelyet találni.

Kelj fel korán és fedezd fel a falut

Nekem sem erősségem a korán kelés, de ha egyedül szeretnék sétálni egy falu utcáin, akkor meghozom ezt az áldozatot. Hallstattot 10-től ellepik a turisták és teljesen más hangulatot kap. Persze, ha nincs ellenedre a tömeg és a nyüzsgés, elég később kelned.

Ebédelj/vacsorázz kilátással

Majdnem az összes étterem és kávézó rögtön a tó partján található, így nem lesz nehéz egy éttermet csodás kilátással találni. Arra viszont figyelj, hogy az éttermek legkésőbb este 10-kor bezárnak.

Hajókázz a tavon

Vízibicikli, elektromos kishajó, gondola, mindegyikből akad bőven. Mindenképp ajánlom, hogy bérelj egyet és evezz keresztül a tavon. A bátrabbak, illetve akik nem irtóznak a hideg víztől még be is csobbanhatnak egy forró nyári napon.

Nézz le a falura a Skywalk kilátóból

Siklóval vagy gyalogosan is elérhető a Skywalk, a Hallstatt felett található kilátó. Azt úgy gondolom nem is kell említenem, mennyire csodálatos a kilátás a falucskára, a tóra és a környező hegyekre.

Ha már feljöttünk a kilátóhoz, alternatív programként meg lehet látogatni a sóbányát is. Azt hogy érdemes-e meglátogatni, sajnos nem tudom megmondani, mivel mi nem mentünk be. Azt viszont láttam, hogy sokan érdeklődtek iránta.

Tipp: Mindenképp legyen nálad melegebb ruha, ha meg szeretnéd nézni a sóbányát.

Látogass el a Beinhausba

Mivel Hallstatt temetője nem nagy, így a 19. századtól, ha egy sírt újra igénybe akartak venni, kiásták a csontvázakat és miután a hozzátartozók megfestették a koponyát, bekerül a Beinhausba. A koponya megfestésével és feliratozásával az illető identitását szerették volna megőrizni. Egy 1950-es felmérés szerint 2014 koponya volt található a Beinhausban. Garantáltan egy egyedülálló élményben lesz részed, ha ellátogatsz ide.

Sétálj el a közeli vízesésekhez

Hallstatt és környéke nem szenved hiányt a jobbnál jobb sétákból. A legtöbb ilyen séta a Hallstatthoz közeli vízesésekhez vezet. Mi a faluhoz legközelebbi vízesést, a Schleierfallt céloztuk meg. Sajnos a vízesés ki volt apadva, de az idevezető út maga már megérte a sétát. Ha 20-30 perccel tovább gyalogolsz, másik 3 vízesést csodálhatsz meg.

Kirándulj a Dachstein régióban

Dachstein busszal könnyen megközelíthető és a kirándulni vágyóknak kötelező program. Természetesen itt is több lehetőség van, mit csináljon az ember. Barlangok, kilátópontok, túrák, mászófalak. Mi a 5 Fingers nevű kilátót kerestük fel, amit meleg szívvel tudok ajánlani. Obertraunból siklóval juthatsz fel a hegyre. Innen már csak egy fél órás séta és meg is érkeztél a kilátóhoz. Mi nem is akartunk eljönni, annyira beleszerettünk a tájba és a látványba.

Hiába felkapott Hallstatt és környéke és hiába nagy a tömeg, én csak biztatni tudlak téged, hogy igenis érdemes pár napot eltölteni Ausztria ékszerdobozában.

Ha tetszett a poszt, örülök, ha megosztod.
Share on facebook
Share on pinterest
Share on reddit
Reddit
Share on twitter
Share on email

Add a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük